Lovina was een luxe afscheid van Bali - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Remco en Marielle Rotte - WaarBenJij.nu Lovina was een luxe afscheid van Bali - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Remco en Marielle Rotte - WaarBenJij.nu

Lovina was een luxe afscheid van Bali

Door: Remco en Marielle

Blijf op de hoogte en volg Remco en Marielle

24 Juni 2012 | Indonesië, Batavia

Bij aankomst in Lovina dachten dat we al wat luxe gewend waren. We moesten al bijna gaan uitkijken dat we niet naast onze schoenen gingen lopen;). Toen de deur voor ons openging bij Villa Bunga viel onze mond echter open van verbazing! Wat een enorm verblijf! Voor de komende vier dagen hadden we een enorme bungalow met drie kamers, drie badkamers, een mooi zwembad, uitzicht op zee en niet te vergeten 2 lieve Balinese vrouwen die voor ons het eten verzorgde, het verblijf schoonhielden en onze was deden. Kortom Lovina beloofde een luxe en prachtig afscheid te worden van Bali. Na aankomst hebben we eerst onze tassen uitgepakt en zijn daarna verkoeling gaan zoeken in het zwembad. Aangezien we veel dingen wilden gaan ondernemen in Lovina hebben we aan een van dames van Villa Bunga gevraagd of zij het een en ander voor ons kon organiseren. Zo hebben we direct voor de volgende dag een dolfijnentocht, een massage en een transfer naar Lovina geregeld. Na dat dit georganiseerd was heeft Marielle een manicure en pedicure gehad in de locale Spa. Al haar nagels zijn nu "with a touch of pink" ;-). Haar nageltjes zagen er weer perfect uit! Bij terugkomst in de villa was er al een heerlijke maaltijd voor ons bereid. Ze dachten waarschijnlijk die Hollanders hebben vast honger. Er stond namelijk voor een weeshuis aan eten op tafel... De rest van de eerste avond hebben we niet veel meer gedaan. De volgende dag zijn we zoals wel vaker deze vakantie vroeg opgestaan. Om 5.30 ging de wekker ;-( We werden namelijk om 6u opgehaald om dolfijnen te gaan spotten. Aangezien ons verblijf zich aan de zee bevond hoefden we niet ver te lopen of we konden al instappen. Na een half uurtje varen begon de zon al op te komen, dit was het moment waarop de dolfijnen actief zouden zijn aan de kust van Lovina. Met een groep van ongeveer 30 bootjes waren we op zoek naar Flipper. Iedere keer als er een gespot werd, gingen we er met z'n allen op af. Doordat we met zoveel bootjes waren, zagen we in het begin iedere keer maar glimp van de dolfijnen. Na een uurtje splitsten de groep op in meerdere groepen. Uiteindelijk waren we nog maar met ongeveer vijf boten over. Hierdoor was het een stuk rustiger op het water. Dit resulteerde in veel momenten waarop we hele groepen dolfijnen langs zagen komen. Helaas zorgden deze dolfijnen niet voor een showtje net als in het dolfinarium. Goede foto's maken was dus best lastig;) Bij terugkomst in het verblijf (omstreeks 8 uur) was er al een uitgebreid ontbijt klaargezet. Perfecte timing. Aansluitend aan dit ontbijt konden we naar de Spa om een full body massage te ondergaan;) Dit was werkelijk waar heerlijk.. De vrouw die ons masseerde had handen als bankschroeven waarmee ze heel wat knopen in onze lichamen heeft aangepakt. Na de massage hebben we de rest van de middag lekker bij ons zwembad gezeten. Om vijf uur werden we opgehaald om Lovina in te gaan. Hier hebben we eerst wat leuke souvenirs gekocht en daarna even geborreld bij een warung die een groot bord voor de deur had staan met daarop enkele heerlijkheden van de Nederlandse keuken... Frikadel speciaal, kroketten, patatje oorlog etc. Met zulke reclame borden krijg je ons wel naar binnen :-) Na beide een heerlijk koude Bintang (Indonesisch bier) en een kroketje "on the side" te hebben genuttigd, hebben we nog even door Lovina gewandeld om vervolgens te gaan eten bij een restaurant waar een die avond een Balinese dans uitgevoerd zou worden. Leuk vermaak zo tijdens het eten! De volgende ochtend werden we om 8.30u opgehaald om te gaan snorkelen bij Menjangan island. Na een nogal heftig ritje waarbij de chauffeur (een wat oudere Indonesische man met een staartje) alle verkeerssituaties als een dolle aanging, kwamen we gelukkig wel veilig aan bij een schitterend haventje waar we direct al uitkijk hadden op extreem helder en blauw water. Na een boottocht van ongeveer een half uurtje hebben we zo'n drie uur gesnorkeld. Doordat we een onderwatercamera hadden gehuurd hebben we behoorlijk wat mooie vissen op de gevoelige plaat vast kunnen leggen! We hebben zelfs Nemo (Clown fish) gezien! Na een lange dag snorkelen en in de auto gezeten te hebben kwamen we moe maar voldaan terug bij ons verblijf aan. Nadat we ons hadden opgefrist konden we direct aan tafel. De dames van Villa Bunga hadden een heerlijk afscheidsdiner voor ons bereid. Er stond wederom meer dan genoeg op tafel, het smaakte ons buitengewoon goed! Na het eten kreeg Remco weer een schouder en rugmassage en hebben we de avond heerlijk afgesloten met een wijntje. Terugkijkend op een hele mooie tijd op Bali, morgen op naar Java!

• 25 Juni 2012 - 11:22

Danielle:

Wow, dat moet op en top genieten zijn! Nog heel veel plezier op Java.

• 25 Juni 2012 - 12:39

Pa & Ma T:

Honderd procent herkenbaar, op de bankschroeven en chauffeur(s) na. Prachtig hè!
    We hebben aan Lovina op Bali ook ons hart verpand...... (Wie weet 2014??!!)

Nog veel plezier op Java!

• 26 Juni 2012 - 06:01

Richard:

Hallo R & M, Na het lezen van deze verslagen loopt het water me in de mond. Niet alleen van het eten en de beschreven massages, maar de algehele sfeer die fantastisch is beschreven. Voor mij is en blijft Indonesie HET vakantieland. Elk ander vakantieland blijft behelpen! Remco zal ik alvast een zaaltje plus beamer reserveren voor een fotopresentatie.
    Groetjes, Richard.

• 26 Juni 2012 - 07:05

Niek Muller:

Blijf maar lekker daar...jullie gaan zo verdrietig en teleurgesteld zijn als je hier weer zelf in de rij bij de Appie moet staan en een zwembad van de gemeente is en gedeeld moet worden met 100 anderen....

• 26 Juni 2012 - 08:06

Myrthe:

Jullie maken ons wel jaloers hoor met al die mooie verhalen over jullie leuke activiteiten en en lekkere eten...Geniet er lekker van!!