Sidemen was prachtig - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Remco en Marielle Rotte - WaarBenJij.nu Sidemen was prachtig - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Remco en Marielle Rotte - WaarBenJij.nu

Sidemen was prachtig

Door: Remco & Marielle

Blijf op de hoogte en volg Remco en Marielle

19 Juni 2012 | Indonesië, Batavia

Na een wat ons betreft geslaagde rijles met wat enkele verbeterpuntjes ;) (leren schakelen en inhalen blijft hier
toch altijd lastig kennelijk) kwamen we aan in het prachtige Surya Shanti in het binnenland van Bali. Ons verblijf lag schitterend op een heuvel uitkijkend op de rijstvelden. Na onze aankomst werden onze zware rugtassen (zoals in ieder verblijf) van de auto naar onze appartement gedragen. Op een of andere manier voelen we ons er steeds minder bezwaard onder. Het luxe leventje begint te wennen;) Na behoorlijk wat trappen omhoog kwamen aan bij ons appartement! Het was super! Vanuit bed konden we over de rijstvelden uitkijken!;) Genieten! Ook was onze badkamer weer erg bijzonder! Als verassing voor ons trouwen had Surya Shanti een taartje voor ons achtergelaten in de vorm van een hartje! Deze konden we natuurlijk niet zolang laten staan dus hebben we deze maar snel opgegeten! Na de taart besloten we ons paradijsje te verlaten om wat meer van Sidemen te zien. Allereerst hebben we een hanengevecht bekeken in een van de tempels vlakbij ons verblijf! Er was die dag een ceremonie aan de gang,dus we hadden geluk dit van dichtbij te mogen meemaken! Gewikkeld in een Sarong stonden we tussen zo'n 150 man (Marielle was de enige vrouw) die aan het wedden waren welke haan het eerst het loodje zou leggen. De hanen kregen kleine mesjes om hun poten gewikkeld om zo hun tegenstander toe te takelen. Best bizar om te zien hoe het de normaalste zaak van de wereld is dat er overal bloed ligt en de dode hanen als trofeeën worden meegenomen naar huis voor het avondmaal. Met enige verbazing vertrokken we bij de tempel en hebben we een wandeling gemaakt door Sidemen. Sidemen is in tegenstelling tot Ubud een zeer klein en heel arm dorpje waar op een ontzettend mooie omgeving na niet zoveel te beleven was. Na deze wandeling hebben we dan ook besloten om de rest van de dagen hier lekker te genieten bij Surya Shanti en verder de prachtige natuur te ontdekken! S'avonds hebben we behalve lekker eten en een beetje relaxen niet veel meer gedaan. De volgende ochtend zijn we samen met een gids door de rijstvelden gegaan. Erg leuk en leerzaam! We wisten niet dat er zoveel te weten was over iets wat we normaal zonder erover na te denken uit het schap bij de AH pakken. Na de wandeling hebben we heeeel rustig aan gedaan want die aankomende nacht zouden we de vulkaan Gunung Agung gaan beklimmen (3142m hoog, hiermee de hoogste berg in Bali). De vulkaan die er in 1963 voor heeft gezorgd dat een groot gedeelte van Bali verwoest werd. Nadat we die avond hebben genoten van heerlijk flesje lokale witte wijn (Hatten Wines) en heerlijk maaltje bij candle light zijn we heel vroeg gaan slapen. De wekker ging namelijk om 0.40u alweer;( Om 1.00u vertrok onze transfer naar de vulkaan. Rond 2.00u zouden we daar aankomen om te beginnen aan wat later bleek een voor ons te zware tocht naar de top van de vulkaan. Hier zouden we bij zonsopkomst een schitterende panorama hebben. Na een zwaar begin waarbij we met handen en voeten omhoog moesten klimmen bleek het maar niet makkelijker te worden, sterker nog de gids wist ons te vertellen dat we nu aan het eenvoudige stuk bezig waren... Ze zeggen altijd eerlijkheid duurt het langst, maar tactisch gezien bleek dit voor Remco een slechte zet. Het horen van dit bericht was voor Remco de mokerslag die er al een tijdje aan zat te komen. We hadden twee uur geklommen en waren hiermee op de helft. Na enig beraadt hebben we besloten om de beklimming af te breken. Een moeilijke maar juiste beslissing. We wilden geen risico lopen dat een van ons iets zou overkomen. Halverwege zijn we dus teruggegaan, iets wat ook niet makkelijk was in het donker met tot overmaat van ramp hevige windvlagen.Dit maakte de afdaling er niet makkelijker op, maar na twee uur afdalen waren we (blij) veilig beneden. Verzachtende woorden kwamen toen de gids naar de top keek en ons wist te vertellen dat de condities slecht zouden zijn geweest aan de top, hierdoor was een mooie panorama uitgesloten. Eenmaal teruggekeerd bij Surya Shanti hebben we een gat in de dag geslapen van moeheid. Verder hebben we tot aan ons vertrek enkel nog maar genoten van het heerlijke zwembad, de goede service, het fantastisch uitzicht en het heerlijke eten... Heerlijk! Op naar onze volgende bestemming: Tirtagangga!

• 20 Juni 2012 - 08:42

Tal & Titus:

Gaaf!!!!!!!! ~(maar wel jammer van die beklimming.....heeft die taart er misschien toch teveel ingehakt) X van ons

• 20 Juni 2012 - 08:57

Niek Muller:

Tja, dat was even afzien op die berg maar als ik de foto's zo bekijk hebben jullie voldoende panorama vanuit het zwembad...Geniet maar lekker daar. Het weer is hier prut en het werk veel....

• 20 Juni 2012 - 09:19

Esme&co:

hi lieverds,
    alweer zo'n mooi verslag en dan die foto's...schitterend!
    liefs en blijf genieten!!!
    XXxx1/2x

• 20 Juni 2012 - 09:40

Pien En Maurice:

Lieve mop en remco,
    wat goed om te horen dat jullie het daar zo geweldig hebben! Jammer van de klim maar goed dat jullie zijn omgedraaid! Geniet ervan!!
    Liefs!!

• 20 Juni 2012 - 19:20

Papa En Mama T.:

Zo jong nog, en toch al zo verstandig....!
    Heel goed hoor om naar je lichaam te luisteren en samen te besluiten dat er nog meer spannende dingen in het leven zijn, dan een verblijf in een zioekenhuis op Bali (in het gunstige geval!).....
    Mooie foto's en fantastische ervaringen; historische momenten om samen te delen en mee te nemen voor de rest van je leven.... Geweldig!
    Geniet er maar van en voor moorgen: Op naar Lovina! Dat wordt vast ook weer heel veel genieten!